A román vasúttársaság teherszállító vállalata, a CFR Marfă 51%-os részvénycsomagját dobják piacra. A maradék 49% továbbra is a román állam tulajdonában marad. Az érdeklődők április 9-étől (amikor e bejegyzés megjelenik) vásárolhatják meg a privatizációval összefüggő dokumentumcsomagot, melynek ára tízezer euró. Ezt követően az érdeklődők április 22-én délután négy óráig (romániai, azaz Kelet-európai idő szerint!) adhatják be ajánlataikat. Az első kör eredményhirdetésére április 29-én kerül sor, a második körös pályázók a javított, módosított ajánlataikat május 8-áig terjeszthetik elő. Ezt követően a román hatóságok egyenként is tárgyalnak majd a pályázókkal.
Alapvetően a legtöbbet ígérő befektető viheti majd a Marfăt, de az ajánlott ár mellett egyéb, szakmai szempontokat is megvizsgál majd a vasút.
A privatizációra azért van szükség, mert a társaság eddig 1,5 milliárd lej adósságot halmozott fel, de a befektetőnek nem kell átvállalnia ezt a terhet, mivel ez benne foglaltatik a részvénycsomagban. Ezen felül a Nemzetközi Valutaalappal kötött szerződés értelmében az államnak meg kell válnia veszteséges vállalataitól, így a teherszállító vasúttól is. A privatizációra Románia nyárig kapott haladékot az IMF-től.
Egyes források szerint a Marfăért a Magyarországon is érdekelt vasútvállalatok közül a cseh AWT, az osztrák RCA és az angol Eurogate (a Floyd többségi tulajdonosa) szállt ringbe.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.