2013. március 03. 06:00 - -Sárga keramitkocka-

Ahol a fény az úr

A négyes metró egyre jobban közelít a készhez. Bár az alagútfúrási nehézségek miatt a pesti oldalon még javában zajlik a munka, a kelenföldi metrótelep már egy éve készen van, és a budai oldal állomásain is a végszerelés zajlik. A jobb vágányon éjszakánkét az új szerelvények tartampróbája zajlik, míg a balon a munkálatokat segítő teherszállítást végzik.

A Tétényi úti a vonal sok szempontból egyedi állomása. Az állomásokra kiírt tervpályázatot megnyerő Főmterv kisebb tervezőirodáknak adta ki az egyes állomásokat, így a Tétényi utat is. Ennek eredménye, hogy a sok hasonló látványelem mellett sok egyedi jellemvonás is található itt. A tervezők minden állomáson törekedtek arra, hogy a peronokig lejuthasson a természetes fény. Ez a Tétényi úton sikerült a legjobban, ez lett a vonal legfényesebb állomása. A többi állomásra is jellemző üveg és látszóbeton felületek színes megvilágítást és virágmintákat kaptak. Ez a figyelemre méltó dekoráció Brückner Dórának, az állomást tervező fiatal építészhölgynek köszönhető. A Tétényi út e szempontból is különleges, ez az egyetlen állomás, melyet hölgy tervezett.

sargakeramit: tetenyi05

Virágminták teszik élettelivé a látszóbeton felületeket

Az állomás előterébe, az üveggel fedett csarnokba a Tétényi út és a Vahot utca (Szolgáltatóház) felől lépcsőn, liften vagy mozgólépcsőn lehet bejutni. Ezen a szinten találhatóak a pénztárak is. Innét mozgólépcsők vezetnek a peronra, ahol már a végszerelés zajlik. Elkészültek a burkolatok, csak az utastájékoztató feliratok kihelyezése hiányzik. A vizuális utastájékoztató is üzemel, de a szoftver még nincs élesítve, a kijelzőkön nem a valós érkezési idők jelennek meg. Ezen felül még hiányoznak a peronajtók is, melyeknek szerepe csak a teljesen automata üzemben lesz majd. A négyes metró szerelvényei ugyanis automata módban fognak üzemelni, de az első időszakban még járművezető is lesz a vonatokon, aki veszély vagy hiba esetén be tud avatkozni.

Az első, Kelenföldtől a Keleti pályaudvarig tartó szakaszon várhatóan 2014. első felében már megindulhat a közlekedés. Hogy a további három ütem, Kelenföldtől a Madárhegyig, a Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig, és tovább Rákospalotáig mikor készülhet el, egyelőre kérdéses, hiszen a metróvonal továbbépítése lekerült a napirendről.

sargakeramit: tetenyi01

Akadálytalanul jut be a napfény az előcsarnokba...

sargakeramit: tetenyi02

...és az alsó szintre is

sargakeramit: tetenyi03

sargakeramit: tetenyi04

sargakeramit: tetenyi06

sargakeramit: tetenyi07

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr845113817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása