2013. április 18. 14:00 - -Sárga keramitkocka-

Szolnokon fejleszt a Stadler

2012-ben tették le az üzem alapkövét, a napokban pedig át is adták a Stadler új gyáregységét, a forgóváz kompetenciaközpontot Szolnokon. A gyáregységben forgóvázak gyártását és javítását végzi majd a vállalat, az új tevékenységgel együtt kétszáz főnek biztosítva hosszú távra munkahelyeket. A forgóváz nagyjavításokat (revíziókat) a jövőben minden olyan, a régióba eladott Stadler-járművön itt végzik majd el, amelyekhez nem épült külön üzem, vagy a karbantartást nem az üzemeltető végzi. Így ide kerülnek majd egyes osztrák, lengyel, olasz és cseh járművek forgóvázai is, például a LEO Flirtjei alól.

A Stadler 2009-ben nyitotta meg szolnoki üzemét, ahol különféle vasúti motorkocsik, villamosok alvázait és kocsiszekrényeit gyártják és fényezik. A magyar megrendelések mellett a gyár főleg német, fehérorosz és lengyel vállalatoknak gyárt járműveket. De jelenleg szinte csak a hazai piacra termel: itt készülnek a nemrég megrendelt Flirtök kocsiszekrényei, melyek közül hat a GYSEV-hez, negyvenkettő pedig a MÁV-Starthoz kerül majd. Sőt, mivel az új fejlesztéssel a szolnoki üzem a végösszeszerelésre is alkalmassá vált, az sincs kizárva, hogy a motorvonatok készre szerelése is itthon történik majd.

A gyár avatóünnepségén leleplezték az első, a GYSEV-nek szánt motorkocsi készre fényezett szekrényét is. Az első két jármű 2014. áprilisában, míg a teljes flotta 2015. szeptember 30-ával bezárólag áll majd forgalomba.

sargakeramit: stadlerszolnokgysevflirt

(fotó: Stadler Rail)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr795233736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.