2013. április 27. 22:00 - -Sárga keramitkocka-

A Floyd 450 006-oson EVM-et vizsgáltak

Egy mozdony közlekedéséhez szükséges engedélyek egyik fontos eleme az éberségi és vonatbefolyásoló berendezés megfelelőségi tanúsítványa. Ennek megszerzéséhez a mozdonynak egy tesztet kell teljesítenie, ahol először álló helyzetben szimulálnak különféle forgalmi helyzeteket, ezt követően pedig egyes funkciók működését élesben is ellenőrzik.

A Floyd 450 006-os villanymozdonyának EVM vizsgálatára elkísértük a MÁV TEB (Távközlő, erősáramú és biztosítóberendezési főosztály) szakembereit. Az állópróbát követően a mozdony a Keleti pályaudvar fűtőháza és a csarnok között tett meg egy rövid utat, ahol a szakemberek azt vizsgálták, hogy a berendezés jól van-e összehangolva a sebességmérővel, és üzembe lép-e az előírt 15 km/h felett.

sargakeramit: evm3

Az üzemi körülmények között a pályából érkező jeleket, és a szimulált sebességjelet állítja elő ez a vizsgáló műszer

Az éberségi és vonatbefolyásoló a mozdony egyik legfontosabb közlekedésbiztonsági berendezése: 15 kilométer per órás sebesség felett lép működésbe, és 1550 méter megtett út után hangjelzést ad. Ezt követően a mozdonyvezetőnek 150 méter áll rendelkezésére, hogy a felhívást lábpedál vagy nyomógomb kezelésével nyugtázza. Ha ez nem következik be – mert a mozdonyvezető cselekvőképtelen; rosszul lett vagy csak elaludt – akkor a berendezés a vonóerőt megszünteti és a vonatot megállítja.

Másik funkciója a vonatbefolyásolás: ahol a vonalszakasz erre ki van építve, a vonatforgalmat szabályozó jelzőktől villamos jeleket táplálnak a sínekbe, így a jelzőhöz közelítő mozdony vezetőállásán egy ismétlőjelzőn a mozdonyvezető folyamatosan láthatja, hogy a következő jelző mekkora sebességgel engedélyezi a továbbhaladást, esetleg megállásra ad parancsot. Ha a mozdonyvezető nem kezdi el kellő időben az előírt értékre csökkenteni a vonat sebességét – azaz nem kezd el időben fékezni – a berendezés ugyancsak működésbe lép, és megállítja a vonatot.

sargakeramit: evm1

A pályajeleket sugárzó vizsgálótekercsek a mozdony vevőfejei alatt

Maga a folyamat ennél némileg összetettebb, több tényezős, ráadásul rengeteg különféle vonatbefolyásoló berendezés létezik. Csak Magyarországon használják az itthon kifejlesztett EÉVB-t, ennek modernebb változatát az EVM-120-at, az egységes európai ETCS-t, a szlovák MIREL-t, és egyes vonalakon a német Indusi-t is.

sargakeramit: evm2

(fotók: Mozdonyról blog)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr495243427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.