2013. május 20. 16:30 - -Sárga keramitkocka-

Duplán fizettették a gyorspótjegyet

A blogon korábban már többször is foglalkoztunk a gyorsvonati pótjegy témakörével. A rövid határidős bevezetés természetesen nem ment zökkenőmentesen: azon túl, hogy egyes pénztárakban (a pénztárosok oktatásának csúszása miatt) a mai napig képtelenek kiadni a gyorsvonati pótjegyet, a MÁV-Start–GYSEV átmenetben utazókkal duplán fizettették meg a jegy árát.

Sem a MÁV-Start, sem pedig a GYSEV jegykiadó gépei nem lettek felkészítve arra, hogy az utas esetleg mindkét vasúttársaság vonataival utazik egy-egy utazása során, így a gépek csak tört díjszámítással tudják kiadni a gyorspótjegyet az ilyen viszonylatokban. Ez azt jelenti, hogy a két vasúttársaság szakaszaira külön-külön számolták el a megtett kilométereket. Mivel azonban a pótjegy ára kilométerfüggő, és övezetesen változik, egyes viszonylatokon az utasok sokkal többet fizettek a szükségesnél.

Nézzünk egy példát!

Ha az utasunk Komáromból szeretne Szombathelyre utazni, akkor a 140 kilométeres útra 205 forintba kerülő gyorspótjegyet kellene váltania. Mivel azonban a gépek törtszámítással végezték a számolást, az utasnak ki kellett fizetnie a Komárom–Győr szakaszra a 150 forintot, majd a Győr–Szombathely szakaszra a 175 forintot, azaz összesen 325 forintot a 205 helyett. De rosszabbul járt az a hazafelé tartó egyetemista utas, aki Győr-Gyárvárosból utazott Csornára. Neki a 33 kilométeres útra (mivel a 0-100 kilométeres övezetbe esik) 150 forintot kellett volna fizetnie a pótjegyért, ám a gyorspótjegyet kifizettették vele külön a Győr-Gyárváros–Győr 2 kilométeres MÁV-Start szakaszra, majd a 31 kilométeres Győr–Csorna GYSEV szakaszra is, így pontosan a szükséges ár dupláját, 300 forintot fizetett az utazásért.

gyorspot.jpg

Elvira még hétfőn is kétszer számolta a pótjegyet

A problémát egyelőre egy minisztériumi állásfoglalással úgy próbálták orvosolni, hogy a vasúttársaságoknak megtiltották, hogy egymás szolgáltatási területére adják ki a gyorsvonati pótjegyet. A 100 kilométerre szóló pótjegyet a két vasúttársaság kölcsönösen el kell fogadja, de arra a pénztárosnak kézzel rá kell írnia azt az állomást, ameddig a távolság alapján a pótjegy érvényes, valamint a MÁV-Start–GYSEV átmenet tényét. Hogyha az utas ennél messzebb utazik, akkor gyorsvonati pótjegyét a vonaton a kalauznak kell kiegészítenie, kézzel megírt űrjegyen.

Azok az utasok, akik a szükségesnél többet fizettek pótjegyükért, a visszatérítést egyénileg kezdeményezhetik a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban.

– Mozdonyról blog

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr505308503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászóló 2013.05.21. 00:36:50

Nem lett volna egyszerubb siman felemelni az arat, minthogy ilyen hulyesegekkel szorakozzanak, mint potjegy?

2013.05.21. 01:55:09

eléggé átláthatatlan a rendszer.. pédául egy balaton északi parti faluba ha a napi egyetlen közvetlen vonattal megyek budapestről, akkor a teljes hosszra kell a pótdíjat fizetni, holott faszfehérvártól már nem gyorsabb és ugyanúgy mindenhol megáll mint az onnan induló bármelyik vonat, amikre átszállva már nem kell a pótdíj, és itt ráadásul még több esetben a legújabb fajta modern vonatok jönnek, míg a hosszú, lassabb és drágább úton sztálin büdös vagonjain kell utazni a pótjeggyel..

M_R 2013.05.21. 06:10:59

@Hozzászóló:
"Nem lett volna egyszerubb siman felemelni az arat"

Neeem, mert az nem fér bele a rezsi-rizsába.. Nem emelnek árat. Csak többet kell fizetni. Csak amúgy unortodoxul :)

Te tudod?! 2013.05.21. 07:19:01

Két vasút, két potjegy. Nincs ebben semmi különös. Liberalizációt kéretik elfelejteni.

flimo13 2013.05.21. 07:30:33

Most ezen miért kell meglepődni? Menetjegyekkel emberemlékezet óta így megy.

Gera 2013.05.21. 07:55:53

Ez a gyorsvonati pótjegy az esszenciája annak, miért nem bír egyről a kettőre jutni ez az ország. Ilyen elbaszott hülyeséget kitalálni se tudnék.

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2013.05.21. 08:01:47

@Gera: Sajnos egyet kell értenem. Gusztustalan ami néhol idehaza folyik. A tömegközlekedés minősíthetetlen.

Netuddki. 2013.05.21. 08:27:44

Ha Magyarországon lenne egy működő fogyasztóvédelmi hatóság akkor minden ilyen eset után milliókra büntetnék a vasúttársaságokat, és szerintem nagyon hamar megoldanák a problémát...

Netuddki. 2013.05.21. 08:30:40

@Gera: "Ez a gyorsvonati pótjegy az esszenciája annak, miért nem bír egyről a kettőre jutni ez az ország. Ilyen elbaszott hülyeséget kitalálni se tudnék."

Azért nem bír mert balfasz csókosok ülnek vezetői pozícióban. ma reggel is a rózsika drága volt a fidesz rádióban. Ez a HÜPI is hogyan kerülhetett ilyen vezető pozícióba? Egy normális országban ez elképzelhetetlen lett volna...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.21. 09:14:32

@kovi1970: az lenne a szép, a kormány kiadja, hogy mától kell gyorsvonati pótjegy ilyen feltételekkel, aztán jól megbünteti érte őket :D

lüke 2013.05.28. 08:52:12

pedig a hatalom centralizált
s a MÀV?
a GYSEV meg osztrák/magyar magán társaság
na mi van itt kérem?

lüke 2013.05.28. 08:54:09

@kovi1970:
R-ka is pótjeggyel utazik...........
de ez hogyan viszonylik
a
MÀV ZRT
GYSEV relációhoz?