2013. június 05. 10:00 - -Sárga keramitkocka-

Nincs vevő a Marfăra

A román vasút teherszállító vállalatának, a CFR Marfănak a privatizációs felhívására három jelentkező nyújtott be ajánlatot: az amerikai Omitrax, a romániai Grampet érdekeltségébe tartozó Grup Feroviar Roman (GFR) valamint a Transferoviar Grup és Donau Finanz cégek alkotta román-osztrák konzorcium, azonban a román hatóságok egyiket sem találták megfelelőnek.

A közlekedési minisztérium azt közölte, hogy a privatizációra jelentkező két vállalat és egy konzorcium közül egyik sem teljesítette az állam által megkövetelt feltételeket: „A minisztérium által felállított privatizációs bizottság úgy döntött, hogy elutasítja a három potenciális beruházó ajánlatát, és a privatizációs folyamatot újrakezdi” – idézi a minisztériumi közleményt a román Mediafax hírügynökség. Azt azonban nem pontosították, hogy konkrétan melyik feltétel(ek)ről van szó.

A három érdeklődő kifejezetten kevésnek számít ahhoz képest, hogy román források korábban tíz-tizenkét érdeklődőről beszéltek.

Tehervonat a csucsai kőbányánál

A Marfă 51%-os részvénycsomagjának kikiáltási ára 180 millió euró volt úgy, hogy a kormány ígéretet tett arra, hogy sikeres privatizáció esetén a Marfă adósságai egy részét (főként adótartozást) eltörli. Korábban Victor Ponta miniszterelnök bízott benne, hogy sikerül értékesíteni a CFR Marfát, bár az érdeklődés a vártnál jóval alacsonyabb volt. Relu Fenechiu közlekedési miniszter szerint a pályázók száma több is lehetett volna, ha nem szabnak 180 millió eurós kikiáltási árat, és nehezen tejesíthető feltételeket. A jelentkezőknek bizonyítaniuk kellett volna, hogy az elmúlt három évben 100 millió euró üzleti forgalommal rendelkeztek vasúti teherszállításból. A csekély érdeklődés hatására ezt később az ötödére, húszmillió euróra csökkentették.

A privatizáció kudarca miatt a román állam és a nemzetközi valutaalap (IMF) tárgyalásokba kezdett, ugyanis a súlyosan eladósodott Marfă privatizációja az egyik feltétele az IMF-fel és az Európai Unióval 2011-ben kötött elővigyázatossági típusú hitelmegállapodásnak. A román állam többszöri halasztás után legutóbb azt ígérte, hogy 2013. június végéig eladja a céget.

Korábban a szintén veszteségesen működő Ramnicu Valcea-i Oltchim vegyipari üzem privatizációja is sikertelen volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr885332192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.