2013. június 21. 17:00 - -Sárga keramitkocka-

CFR Marfă: Elkelt!

A vevő a Grup Feroviar Roman 202 millió euróért, azaz mintegy 60 milliárd forintért vásárolta meg a román vasút teherszállító vállalatának 51%-os, többségi tulajdonosi részvénycsomagját a román államtól. A maradék 49% továbbra is az állam tulajdonában maradt – jelentette be Relu Fenechiu román közlekedési miniszter.

A győztes a 202 millió eurós vételáron felül azt is vállalta, hogy további 900 millió lej értékű fejlesztést hajt végre a vállalatnál. A GFR ezt valószínűleg főleg teherkocsik és kisebb részben mozdonyok apportjával, és csak ezt kiegészítően készpénzzel és további tárgyi fejlesztésekkel hajtja majd végre.

Az április elején indított első privatizációs kísérlet sikertelen volt: az először nagyon szigorú feltételeken menet közben már hiába lazítottak, a három komoly érdeklődő közül egyik ajánlatát sem fogadta el a hatóság. Mivel azonban a privatizáció az IMF-fel kötött hitelszerződésben vállalt kötelezettség, az értékesítési folyamatot június elején újrakezdték. Akkor ismét ringbe szállt a korábban ugyancsak sikertelenül pályázó amerikai Omitrax és a Transferoviar Grup és Donau Finanz cégek alkotta román-osztrák konzorcium is, ám nem sokkal később mindketten visszavonultak a folyamat átláthatatlanságára és a hajszolt tempóra hivatkozva, így a GFR egyedüli jelentkező maradt.

Ez bizonyára kapóra jött a hatóságoknak, hiszen így Románia sikeresen le tudja zárni azt az 5,3 milliárd euró értékű hitelszerződést, amelynek egyik feltétele volt a CFR Marfă privatizációja. A Mediafax román hírügynökség úgy értesült, hogy Chirstine Lagarde, az IMF vezérigazgatója július 16-án mégis Bukarestbe látogat. A korábbi, sikertelen privatizációról szóló hírekkel egy időben ez a látogatás bizonytalanná vált.

A GFR a Grampet csoport tagja, a legnagyobb romániai magán-vasúttársaság. A csoport érdekeltségi körébe tartozik hazánkban a nevével ellentétben román tulajdonú Train Hungary magánvasút, és a Debreceni Vagongyár is.

A szerződést várhatóan a hónap végén írják alá, ezzel a GFR megerősíti egyébként is szilárd pozícióját a román vasúti piacon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr15372527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.