2014. november 18. 20:00 - -Sárga keramitkocka-

Megszabták a vasúti bírságok tételeit

A Magyar Közlöny 2014. évi 155. számában kihirdették a 277/2014. (XI. 14.) számú, a vasúti közlekedési hatóság által kiszabható bírság mértékéről és megfizetésének részletes szabályairól szóló kormányrendeletet.

A rendelet 1. melléklete táblázatos formában tételesen tartalmazza az egyes vétségeket és elkövetésük esetén kiszabandó bírság összegeket, pályahálózat-működtetők és vállalkozó vasúti társaságok részére is. Utóbbiak esetében egyes esetekben a munkavállaló is büntetendő. A rendelet a munkáltatóra kiszabható bírságot húszmillió, a munkavállalóra kiszabhatót pedig 250 000 forintban maximálta.

Fizethet a mozdonyvezető is

A munkavállalókra (elsősorban mozdonyvezetőkre) kiszabható büntetési tételek a következők:
- Menetíró, menetregisztráló berendezés sebességmérő regisztráló szalag, sebességmérő regisztráló korong nélküli üzemeltetése, elektronikus berendezés esetén az adatok szándékos törlése: 150 000 ft
- Vasúti jármű vezetőállásán illetéktelen személy tartózkodása: 50 000 ft
- A hatóság által jóváhagyott hálózati forgalmi vagy biztonsági szabályzat – e melléklet más rendelkezésének hatálya alá nem tartozó – előírásának megszegése: 50 000 ft
- Menetigazolvány, menetlevél nem előírás szerinti kitöltése, vezetése: 50 000 ft
- A járműre, vonatra engedélyezett sebesség-túllépés:
a) 10–50%-kal: 50 000 ft
b) 51–100% közötti értékkel: 100 000 ft
c) 100% fölötti értékkel: 200 000 ft
- A vasúti közlekedésről szóló törvényben megállapított munkaidő, vezetési idő túllépése
a) napi munkaidő, vezetési idő esetében: 50 000 ft
c) munkaviszonyon kívüli, egyéb jogviszonyban töltött vezetési idő közlésének elmulasztása: 50 000 ft
- Útvonalkönyvvel kapcsolatos előírások be nem tartása: 500 000 ft

Majd jövőre

A rendelet 2015. január 1-én lép hatályba, de függőpályák és sífelvonók engedély nélkül végzett létesítése, átalakítása, használatbavétele, valamint sífelvonó jogellenes üzemeltetése esetén csak 2015. július 1-től, továbbá a 2. mellékletben meghatározott, kizárólag a Magyar Honvédség által használt saját célú vasúti pályákra vonatkozóan 2025. január 1-jétől kell alkalmazni.

A legolcsóbb tétel ezer forint, igaz, ennyit megvilágított terület-négyzetméterenként kell fizetni térvilágítási berendezés engedély nélkül végzett létesítése, átalakítása vagy használatba vétele esetén. A legnagyobb tétel tízmillió forint, melyet vonatbefolyásolásos vonali biztosítóberendezés engedély nélkül végzett
létesítése, átalakítása, használatbavétele esetén, vasútbiztonsági (kiegészítő) tanúsítvány nélkül végzett vasúti árutovábbítási, személyszállítási, vontatási, szolgáltatási tevékenység végzésekor tevékenységenként 100 db jármű felett, vagy pedig vasútbiztonsági engedély nélkül végzett vasúti pályahálózat működtetési
tevékenység során 200 km feletti hosszúságú vasúti pályahálózat esetén szabnak ki.

Ezen kívül példa néhány büntetési tételre:
- Villamos felsővezeték engedély nélkül végzett létesítése, átalakítása, használatbavétele: oszloponként 1 000 000 ft
- Vasúti pálya és tartozékai közlekedésbiztonságot veszélyeztető állapotban
történő üzemeltetése: 2 000 000 ft
-  Lejárt vizsgálati határidejű vasúti jármű üzemeltetése: 1 500 000 ft
- Üzemképtelen éberségi, illetőleg vonatbefolyásoló berendezéssel üzemeltetett vasúti jármű: 2 000 000 ft
- Az alapvizsga, időszakos vizsga érvényességétől eltérő foglalkoztatás: 500 000 ft

A közlöny pdf formátumban itt tölthető le.

– Mozdonyról blog

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr576924647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berek Tibor 2015.01.03. 16:34:21

Amiket elolvastam,nem töltött el megnyugtató elképzelésekkel.Nagyon meg vagyok elégedve ,hogy 2000.11.01.-el befejeztem aktív éveimet a mozdonyvezetés és teher és személyvontatás területén.

imádtam a kapcsolatokat az állomási személyzettel és hozzátartozóival.Szeretem őket a mai napig is.