2014. november 23. 17:52 - -Sárga keramitkocka-

A GYSEV Cargo szolgálja ki a debreceni terminált

A debreceni repülőtéri konténerterminál üzemeltetéséhez kapcsolódóan stratégiai együttműködési megállapodást kötött a repülőteret működtető Xanga cégcsoport és a GYSEV Cargo; a megállapodást pénteken a debreceni repülőtéren írta alá Herdon István, a Xanga, és Skála János a GYSEV Cargo vezérigazgatója.

Elmondták: a január közepétől Debrecenből induló menetrendszerű konténerszállító irányvonatok a törökbálinti és a bécsi terminálokon keresztül jelentenek majd közvetlen logisztikai kapcsolatot a tengeri kikötők és Kelet-Magyarország között. Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerint egész Magyarország profitál abból, hogy közvetlen tengeri kapcsolat létesül az ország egyetlen vasúti kapcsolattal rendelkező nemzetközi repülőtere és Európa legjelentősebb kikötői: Koper, Rijeka, Hamburg, Bremerhaven és Rotterdam között.
A gazdaság két erős szereplője, a Xanga és a GYSEV Cargo együttműködése hozzájárulhat a kelet-magyarországi vállalkozások és befektetők versenyképességének javulásához, a térségbeli újabb fejlesztésekhez, amit örömmel fog támogatni a magyar kormány – tette hozzá az államtitkár.

Megjegyezte, hogy a mostani fejlesztések megvalósításában szerephez jut az állami tőke is, mivel a Xanga csoport többségi tulajdona mellett a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. a közelmúltban megvalósított befektetésével 38 százalékos tulajdonrészt szerzett a debreceni konténerterminált működtető SAIGO Logistic Kft.-ben.

Papp László, Debrecen polgármestere a hosszan tartó repülőtér-fejlesztési folyamat mérföldkövének nevezte a konténerátrakó létrejöttét és az irányvonatok januári elindítását. Emlékeztetett arra, hogy korábban a tulajdonos önkormányzat 4-4,5 milliárd forintot költött a repülőtér fejlesztésére, majd a Xanga cégcsoport – amelynek üzemeltetésre átadta a repülőteret az önkormányzat –, további 4 milliárdot fordított eddig beruházásokra. Fontos lehetőségnek nevezte a térség számára, hogy irányvonatok elindításával Debrecen tengeri kijárattal fog rendelkezni, ami jótékony hatással lesz a repülőtér melletti déli ipari park fejlesztésére is.

Herdon István szerint a térségbeli gyárak, vállalatok versenyképes, környezetbarát és gyors megoldással érhetik el az alapanyagokat, illetve szállíthatják exporttermékeiket hajóval a világ bármely tájára Debrecenből.

Firbás György, a SAIGO Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: a Debrecenből induló és oda érkező irányvonatok közlekedtetését a GYSEV Cargo Zrt. végzi majd, a bécsi WienCont, valamint az IntegRail Rt. által üzemeltetett törökbálinti konténer terminálokon keresztül. Az áruszállításhoz szükséges tengeri konténereket a francia tulajdonú Touax csoport, a logisztikai kiszolgáláshoz szükséges emelő gépeket és berendezéseket pedig az ausztriai Zeiss Forkliftcenter biztosítja.

A januártól menetrend szerint közlekedő, ötszáz méter hosszú, egyszerre 74 darab normál méretű konténert szállító irányvonatok képesek lesznek kiszolgálni Miskolc, Nyíregyháza, Tiszaújváros, Mátészalka és Békéscsaba vonzáskörzetét, valamint a romániai Partiumot is az erdélyi Kolozsvárig – ismertette a kereskedelmi igazgató.

– MTI

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr936926467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.