2015. március 01. 13:22 - -Sárga keramitkocka-

Siklás Párkányban, Komárom felé terelik az EC-ket

Vasárnap reggel tíz óra körül a szlovákiai Párkány (Štúrovo) állomáson kisiklott a szlovákia székhelyű PŠZ magán-vasúttársaság tehervonata. A rakott, gabonaszállító kocsikból kiállított vonat Szobnál lépett ki az országból, és Párkány bejárati váltókörzetében siklott ki. Több kocsi felborult, a pálya és a felsővezeték-rendszer megrongálódott.

A baleset oka egyelőre nem ismert.

A baleset miatt 70-es vonal nemzetközi vonatai, mint például a Jaroslav Hasek vagy a Csárdás EC kerülő útirányon, Komárom–Révkomárom határátmenettel közlekednek.

A képre kattintva galéria nyílik!

A terelt vonatok élén a legkülönfélébb vonógépek várhatóak. A cseh, illetve szlovák mozdonyok közül sok sorozatnak van magyarországi engedélye is, ám kérdéses, hogy adott idő alatt sikerül-e a megfelelő típus- és vonalismeretekkel rendelkező mozdonyvezetőt találni az egyes vonatokhoz. Amennyiben nem, a V43-astól a Taxxig bármi elképzelhető. Komáromba rövid idő alatt elsősorban a győri fűtőház szabad gépei közül tunak mozdonyt kiállítani, de a Keletiből is el lehet juttatni mozdonyokat.

A Déli pályaudvar lezárása miatt amúgy is leterhelt Kelenföld, és a Kelenföld–Ferencváros közötti két vágány csekély átbocsátóképessége, a szűk keresztmetszet miatt a legtöbb, a Dunántúlt és Budapestet összekötő vonat utasainak késésekre kell számítaniuk. Azt pedig csak halkan említjük, hogy a tehervonatok közlekedésében is komoly zavarok várhatóak majd a pályavasút zavarkezelési stratégiája miatt.

A külföldi vontatójárműveken nincs MFB, így azok sajnos a magyar vonatkövető rendszerben nem láthatóak, de a komáromi belépésig követhetőek a szlovák vasút weboldalán, ide kattintva: http://www.vlaky.net/servis/poloha.asp

– Mozdonyról blog, fotók: Laufer László

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr77230625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M62 187 2015.03.01. 20:44:00

Tehát a személyszállító vonatok a szűk keresztmetszet miatt, a tehervonatok pedig a pályavasút zavarkezelési stratégiája miatt késnek majd. És mi van, ha fordítva lesz? :-)