2015. április 14. 07:30 - -Sárga keramitkocka-

Régi-új mozdony a síneken

Elkészült a MÁV-Nosztalgia legújabb mozdonya, az M40,114 pályaszámú mozdony. Az 1967-ben épített gép 2010-ben Székesfehérváron égett ki, azóta felújításra várt. 2014-ben épen maradt egységeit felhasználva a 112-es Púposból kinyert alkatrészekkel újították fel. A színezése a hozzáértő öregek szerint nem korhű, a zöld túlságosan is világosra sikeredett.

– Mozdonyról blog

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr117308062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Becsky András 2015.04.14. 11:31:26

Na ez mekkora kamu! Az M40-114-est Záhonyban selejtezték 1998.12.31.-én. A fotómon egyértelműen látszik a dátum, valamint az, hogy égve egyáltalán nem volt, csak jól lezúzták a rövid orrát. Szóval maradjunk annyiban hogy ennek a Púposnak pont annyi köze van a 114-hez, mint a 007-hez mondjuk.

Adani 2015.04.16. 08:47:04

A Heineken mintával mindenesetre nagyon egyedi.

-Sárga keramitkocka- 2015.04.16. 15:23:12

@Becsky András: Kedves András!

A hír nem kamu, csupán az ön ismeretei hiányosak. 1998. végén Záhonyban valójában az M40,209 pályaszámú mozdonyt selejtezték, miután könyvelési okokból pályaszámot cserélt az M40,114-essel.

A rövid orr ütközéses sérülését az M40,209-es 1984. augusztus 10-én szenvedte el Tapolca állomáson. A mozdonyvezető egy rosszul értelmezett kézijelzésre megindulva engedély nélküli tolatási mozgást kezdett, mely során észlelte, hogy a 9. számú váltó részére helytelenül áll. Ekkor megállt, de az M40,209-es már a biztonsági határjelzőn kívülre került, ahol összeütközött a rendkívüli módon áthaladó 94530 számú tehervonattal. A tehervonatot az M62 175 pályaszámú mozdony továbbította.

Becsky András 2015.04.16. 15:32:07

@-Sárga keramitkocka-:
Ok! Akkor azt értem, hogy a képemen valójában az M40-209 áll selejtezve, M40-114-ként. No de, ha M40-114-es pályaszámmal, mindegy hogy mit, de leselejteztek mozdonyt, akkor az a pályaszám nincs többé, nemdebár?

Becsky András 2015.04.16. 15:44:19

@-Sárga keramitkocka-: Az én ismereteim szerint ez így van, de az NKH ismeretei szerint is! Azért ugye az jól látszik hogy ebben az esetben -sem- az egyenes utat választotta a MÁV.

Becsky András 2015.04.16. 15:59:11

@-Sárga keramitkocka-: Továbbá azt sem értem, ha az M40-209 sérült volt, és 1984-óta állt, akkor hogyan fotózhattam 1993.04.17-én amint egy személyvonattal gyorsít ki Szombathelyről! Az akkor meg mi volt? Ezt a történet rengeteg sebből vérzik ám.