1999. június 4-én délután nyári vihar, jégeső csapott le a Balaton térségére. Ez a vihar volt az, amely derékba tört egy hatalmas fát Badacsonylábdihegynél, és azt a vasúti pályára döntötte A Tapolcáról Budapestre tartó 1973-as számú gyorsvonat, élén a kultikus M61 004 pályaszámú Nohabbal, ebbe a fatörzsbe rohant bele, mintegy 70 kilométer per órás sebességgel. A mozdony a pályáról elemelkedett, és keresztbe fordulva a töltésen megtörve állt meg. Jellegzetes púpos orrkialakításának köszönhetően a mozdonyvezető, Szűcs Tamás apróbb karcolásokkal megúszta a balesetet.
A tapolcaiak kedvence, az M61 004-es mozdony azonban nem volt ilyen szerencsés. Sérülései olyan súlyosak voltak, hogy a vasút szakemberei javíthatatlannak minősítették, így a mozdonyt selejtezték, majd szétvágták. A mozdony másik, a balesetben kevésbé sérült vége napjainkban a Közlekedési múzeum oldalában van kiállítva.
Az alább látható, máshol ezidáig még nem publikált felvételeket a Badacsonytomaji Tűzoltóság készítette és bocsájtotta a blog részére, amit ez úton is köszönünk!
(fotók: Tűzoltóság Badacsonytomaj)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2013.03.15. 21:10:58
Anno amikor villanyvasutaztam ez volt a kedvenc mozdonyom.