2013. május 07. 23:00 - -Sárga keramitkocka-

Orenstein&Koppel kis csilléi még kisebben

Hamarosan kapható lesz a Vasútmodell Centrum üzletében a hazai kisvasút-modellezők szívét megdobogtató Orenstein und Koppel bányacsille-szett. Az 1:87 méretarányban, H0e építési nagyságban készülő csillék hamarosan elengedhetetlen tartozékai lesznek minden kisvasutas, bányavasutas terepasztalnak.

sargakeramit: csill2

Szerkezetkész, nyers csillék a gyártó műhelyében

Az egyedi, kézzel készített csillék rézből épülnek, az alkatrészeik a kerekektől kezdve az alvázon és a teknőn át a vonókészülékig mind egyedi fejlesztésűek. A vonókészülék egyedisége ellenére a kis csillék minden gond nélkül kapcsolhatóak a szabványos H0e kapcsolókészülékkel. Az üzembiztos kapcsolatot a csillék filigrán kengyele biztosítja.

sargakeramit: csill3

Kész, feketére fényezett fékes és fék nélküli páros

A kocsik kétféle változatban, fékes és fék nélküli kivitelben készülnek. A fékes alváz hossza 35, a fék nélkülié 26 milliméter. Előbbi kis kocsi tömege nyolc gramm, míg a fék nélküli csupán hat grammot nyom.

sargakeramit: csill1

Vonatba sorolva

A tervek szerint kétféle szettben, fékes és fék nélküli, illetve két fék nélküli párosításban lesznek majd kaphatóak. Erről, és a végleges árról majd a VMC weboldalán kaphatnak tájékoztatást az érdeklődők.

sargakeramit: csille

Bányacsillék a Kemencei Erdei Múzeumvasúton

(kép és szöveg: Mozdonyról blog)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr675259165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tronex (törölt) 2013.06.11. 08:43:23

Lenne pár megjegyzésem a cikkhez.

1. Ezek nem Orenstein & Koppel csillék. Hasonlítanak rá, de nem azok. Bő két évtizede foglalkozom keskeny nyomközzel mind 1:1-ben, mind 1:87-ben, szóval tudom, hogy miről beszélek. Ez legfeljebb marketingfogás, hiszen az O&K-t mindenki ismeri.

2. Az az állítás, hogy a csille saját fejlesztés, vért kíván. Az alap, fék nélküli kivitel egyszerűen le lett másolva egy külföldi modellről! A kerék nem tudom, miből van, de az sem a gyártó sajátja. A fékes az valószínűleg átépítés, de szintén az említett gyári alapokon.

Ez a modell értékéből nem von le semmit, csak ebben a formában a vásárló megtévesztésének minősül. Ilyen otromba kuplungot még semmin nem láttam, az valószínűleg tényleg nem gyári.

3. A KEMV-es fotó, mint illusztráció nem állja meg a helyét. A képen belsőkeretes, agycsapágyas, tatabányai gyártású billenőcsillék vannak, amik még jellegükben sem felelnek meg a gyártott kocsiknak.

Egyébként érdekelnek a kocsik, várom az árat. Én mondjuk örülnék kevésbé girbegurba öntvényeknek.
süti beállítások módosítása