Hamarosan kapható lesz a Vasútmodell Centrum üzletében a hazai kisvasút-modellezők szívét megdobogtató Orenstein und Koppel bányacsille-szett. Az 1:87 méretarányban, H0e építési nagyságban készülő csillék hamarosan elengedhetetlen tartozékai lesznek minden kisvasutas, bányavasutas terepasztalnak.
Szerkezetkész, nyers csillék a gyártó műhelyében
Az egyedi, kézzel készített csillék rézből épülnek, az alkatrészeik a kerekektől kezdve az alvázon és a teknőn át a vonókészülékig mind egyedi fejlesztésűek. A vonókészülék egyedisége ellenére a kis csillék minden gond nélkül kapcsolhatóak a szabványos H0e kapcsolókészülékkel. Az üzembiztos kapcsolatot a csillék filigrán kengyele biztosítja.
Kész, feketére fényezett fékes és fék nélküli páros
A kocsik kétféle változatban, fékes és fék nélküli kivitelben készülnek. A fékes alváz hossza 35, a fék nélkülié 26 milliméter. Előbbi kis kocsi tömege nyolc gramm, míg a fék nélküli csupán hat grammot nyom.
Vonatba sorolva
A tervek szerint kétféle szettben, fékes és fék nélküli, illetve két fék nélküli párosításban lesznek majd kaphatóak. Erről, és a végleges árról majd a VMC weboldalán kaphatnak tájékoztatást az érdeklődők.
Bányacsillék a Kemencei Erdei Múzeumvasúton
(kép és szöveg: Mozdonyról blog)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tronex (törölt) 2013.06.11. 08:43:23
1. Ezek nem Orenstein & Koppel csillék. Hasonlítanak rá, de nem azok. Bő két évtizede foglalkozom keskeny nyomközzel mind 1:1-ben, mind 1:87-ben, szóval tudom, hogy miről beszélek. Ez legfeljebb marketingfogás, hiszen az O&K-t mindenki ismeri.
2. Az az állítás, hogy a csille saját fejlesztés, vért kíván. Az alap, fék nélküli kivitel egyszerűen le lett másolva egy külföldi modellről! A kerék nem tudom, miből van, de az sem a gyártó sajátja. A fékes az valószínűleg átépítés, de szintén az említett gyári alapokon.
Ez a modell értékéből nem von le semmit, csak ebben a formában a vásárló megtévesztésének minősül. Ilyen otromba kuplungot még semmin nem láttam, az valószínűleg tényleg nem gyári.
3. A KEMV-es fotó, mint illusztráció nem állja meg a helyét. A képen belsőkeretes, agycsapágyas, tatabányai gyártású billenőcsillék vannak, amik még jellegükben sem felelnek meg a gyártott kocsiknak.
Egyébként érdekelnek a kocsik, várom az árat. Én mondjuk örülnék kevésbé girbegurba öntvényeknek.