Csendben elindította térképes vonatkövető szolgáltatását, a Zugradart az osztrák állami vasúttársaság. Bár az osztrákok élen járnak a valós idejű menetrendi adatok közlésével, a térképes megjelenítéssel jócskán lemaradtak: a cseheknél, a szlovákoknál és itthon is működik már ilyen rendszer, erről a blogon már írtunk.
Az osztrák térkép előnye lehetne a többivel szemben, hogy a vonatokat nem csak az országhatárig mutatja, ez azonban nincs így. A határon túl a vonatokat ott mutatja ahol azoknak menetrend szerint lenniük kellene, nem pedig ott, ahol valójában járnak. Különbség még a többihez képest, hogy csak egy bizonyos nagyítási szint felett mutatja az összes vonatot, így például országos nézetben csak a railjetek, az EC-k és az Eurinightok látszanak. A regionális és helyi személyvonatok csak akkor jelennek meg, ha jobban ráközelítünk egy adott területre. Emellett a többi funkció nagyjából megegyezik szűrhetünk vonatnemre, vonatszámra és útirányra is. Viszont hogyha a vonatkövetőt sikerül összevonni a már régóta létező, térképes forgalmi zavarjelző szolgáltatással, akkor az ÖBB Scottyja magasan lekörözi majd a térség többi vonatkövetőjét.
A térképnek azonban egy hiányossága is van: a többivel ellentétben vonatnem szerint, és nem késés alapján színezi a vonatok ikonjait, így nem lehet első ránézésre látni ha egy vonat késik, illetve ha az ország egyes részein valami miatt akadozna a közlekedés.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.