Az Európai Unió által megkövetelt ECM tanúsítványt a napokban adta át Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke Kovács Imrének, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóság elnökének.
Június 1-jétől kezdve az Európai Unió vasúthálózatán csak olyan kocsik közlekedhetnek, amelyeknek karbantartója rendelkezik ECM-tanúsítvánnyal. Az előírás az egész Európai Unióban újdonság, amelyhez rövid idő alatt kellett alkalmazkodniuk a vasúttársaságoknak és a hatóságoknak egyaránt. A RCH az első magyar árufuvarozó vállalat, amely már az új uniós szabályozás szerinti eljárásban kapta meg az ECM-tanúsítványt. Mivel az RCH forgalmának közel 80%-a határokon átnyúló fuvar és a kocsik egy jelentős része az unión kívülről is érkezhet, a társaság számára a tanúsítás nélkülözhetetlen az alaptevékenység ellátásához.
A most befejeződött projekt során olyan folyamatorientált teherkocsi-karbantartási rendszer kialakítása és működtetése volt a feladat, amely képes a vagonok biztonságos üzemi állapotát az új előírásoknak megfelelően garantálni és a pályahálózat-működtető társaságok biztonságirányítási rendszerével még jobban összhangba hozni. Az ECM előírásainak megfelelően kellett kialakítani a tehervagonok karbantartásával összefüggésben keletkező adatok rögzítési, gyűjtési, tárolási technológiáját. A társaság a vasúti járművek karbantartására vonatkozó információk, dokumentumok követhetőségét 2013. június 1-től napi karbantartási dokumentációval is biztosítani tudja, amelyhez külön IT-rendszert alakított ki.
– Rail Cargo Hungaria
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.