2013. július 06. 18:00 - -Sárga keramitkocka-

Legkorábban jövőre lesz „új” MÁV

Az államvasút és leányvállalatainak átalakulása, azaz a vasút átszervezése állandó téma kormányzati körökben. Az immár évek óta tartó oda-és visszaszervezések több vezérigazgatót is felemésztettek már. A legújabb átalakulási folyamatnak áprilisban kellett volna véget érnie, ám ez ismét csúszik. 2014. január előtt nem ér véget.

Az első lépések már régen megtörténtek, a Nemzeti Pályaüzemeltető Vállalat, azaz az NPV Zrt. megalakult és készen áll arra, hogy átvegyen minden, a pályaüzemeltetéssel összefüggő feladatot. A tényleges átálláshoz azonban szükséges a hitelező bankok rábólintása is, ugyanis sok esetben a külföldi anyabankokkal is egyeztetniük kell a hazai pénzintézeteknek.

A banki döntésektől független részfolyamatok közül is több megtörtént már: a MÁV Informatika Kft. névváltoztatásával létrejött a MÁV Szolgáltató Központ Zrt., és megalakult a vagyongazdálkodásért felelős MÁV Vagyonkezelő Zrt.

A legjelentősebb lépés, azaz a MÁV-Gépészet és a MÁV-Trakció beolvadása a MÁV-Startba azonban legkorábban csak 2014. január 1-én történhet meg, hiszen a hatvannégymilliárd forint hitelkötelezettség sorsáról, a visszafizetési garanciáról meg kell egyezni a hitelező bankokkal.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr645389956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása