2013. augusztus 07. 08:00 - -Sárga keramitkocka-

Heti archív

A jellegzetes berregő hangja után a vasutasoktól a Zetor becenevet, a MÁV-nál az M31, a BKV-nál a DL XII, az egyiptomi vasútnál pedig a 4301 sorozatot kapta ez az apró masina. A gépet a nem villamosított pályákra, elsősorban tolatási mozgásokra fejlesztette ki a Ganz-MÁVAG. 1958 és '60 között összesen 53 épült belőle a vasutak és iparvállalatok, főleg a MOL és a Dunaferr számára.

A 331 kW névleges teljesítményű, hidraulikus hajtásrendszerű mozdonyok elektropneumatikus vezérléssel bírnak, így lehetséges két mozdony távvezérlése is. A kiforratlan dízelmotor azonban sok meghibásodás forrása volt, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A MÁV 1986-tól fokozatosan elkezdte selejtezni illetve értékesíteni a mozdonyokat. Napjainkra körülbelül másfél tucat üzemképes mozdony maradt meg, ezek főleg iparvasutakon vagy fűtőházakban teljesítenek szolgálatot.  

fortepan_26514_mav_m31-2052.jpg

A képen a MÁV M31,2052 pályaszámú mozdonya. Kép forrása: Fortepan

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr625417678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása