20-60 perces késésekre kell számítaniuk a Keleti pályaudvarra tartó, illetve onnan induló vonatok utasainak, ugyanis a pályaudvaron tartós felsővezetéki zárlat nehezíti a közlekedést.
— Frissítés —
Az IC739 (Viharsarok) érkezése után tartós zárlat jelentkezett, emiatt az Ábal áramkör kikapcsolva, a VI.-VII. vágányok és Kőbánya induló, Ferencváros érkező vágányok felett a felsővezeték feszültségmentes. A feszültségmentesítés miatt az I.-III. vágányok feszültség alatt maradt része túl rövid ahhoz, hogy a villanymozdonyok lendületet vegyenek az áthaladáshoz, ezért az I., III., III., VI. és VII. vágányok villamos vontatással nem járhatóak.
A zárlatot a bejáró IC739 91 53 0477-753-4 pályaszámú mozdonyának a szabványostól eltérő, az előírtnál nagyobb áramszedő sarunyomása okozta. Az áramszedő bejárás közben a „százlábú” híd alatti H1 oszlop fő tartókarját megütötte, azt elgörbítette amely így a híd vasbeton szerkezetéhez közel érve zárlatot okozott.
A hibát okozó mozdony (képünk illusztráció)
(fotó: CFR)
A feszültségmentes szakasz alatt dízelmozdonyok segítették a vonatok áthaladását, ehhez először a 448-408 mosótartalék lett felhasználva, később Ferencvárosból a 628-265 és 408-224 érkeztek.
A helyzetet tovább rontotta, hogy a 3014 számú vonat a feszültségmentesített rész alatt ragadt, így elzárta a Keleti–Kőbánya felső bal vágányt. A páros vonatok ezért nem tudtak közlekedni, ugyanis Kőbánya felső megtelt. A Flirt motorvonatra a segély-vonókészüléket felszerelték, ám ezt követően a motorvonat feltehetően számítógépes hiba miatt többször is befékezett.
– Mozdonyról blog
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tapmancs 2013.09.04. 09:36:33