Történelmi jelentőségű megrendelést kapott az Alstom: Hatszáz teljes szerelvényt, azaz összesen 3600 vasúti kocsit szállíthat a dél-afrikai PRASA (Passenger Rail Agency South Africa, Dél-afrikai vasúti személyszállítási ügynökség) vállalatnak az Alstom. A szerződés összértéke négymilliárd euró. A tervezésben az Alstom budapesti mérnökközpontja is részt vesz majd, míg a kivitelezés jelentős része az afrikai országban zajlik majd, ahol a cég új gyártóüzemet is épít. Az Alstom 1500 alvállalkozón keresztül összesen 33 000 munkavállalónak biztosít majd megélhetést, ezek jelentős része új munkahely lesz. A know-how modellnek köszönhetően a projekt értékének több, mint a fele, azaz megközelítőleg 65%-a a megrendelő országban marad.
A PRASA a következő 20 év során 9 milliárd eurót tervez egy 1200 elektromos motorvonat-szerelvényből, azaz 7224 kocsiból álló új vasúti járműpark kialakítására. A vonatok Pretoria, Johannesburg, Fokváros és Durban elöregedett vasúti járműveit váltják majd. Az ügynökség e nagyszabású közlekedésfejlesztési program részeként hirdetett nemzetközi közbeszerzési pályázatot az első 600 szerelvény, azaz 3600 kocsi legyártására.
A pályázatot 4 milliárd eurós ajánlatával egy nagy kínai gyártót megelőzve nyerte el az Alstom vezette Gibela konzorcium. Az Alstom győzelmének kulcsa, hogy a cég vállalta azt, hogy a projekt teljesítése érdekében Dél-Afrikába telepíti a szükséges gyártókapacitást, létrehoz egy műszaki tervezőközpontot valamint egy képzési centrumot is. A létesítmények építését 2014-ben kezdi el az Alstom.
„Ez a kiemelkedő összegű megrendelés megerősíti az Alstom stratégiai pozícióját a nemzetközi gördülőállomány-piacon és mutatja azon szakmai képességét, hogy adott projektekre helyi kapacitást és know how-t hozzon létre” – mondta Deák László, az Alstom Hungária Zrt elnök-vezérigazgatója. „E nagy jelentőségű projektben részt vehet az Alstom budapesti Közlekedési Informatikai Megoldások részlegének szoftver tesztelési központja is, amely az új járművek vonatvezérlő rendszer szoftvereinek (TCMS) tesztelését végezheti” – tette hozzá.
Az Alstom a helyi igényeknek megfelelő X’Trapolis Mega típusú személyvonatokat gyárt majd. A Dél-Afrikában szabványos 1067 mm-es nyomtávú vonatok utazósebessége 120 km/h lesz, amely a későbbiekben 160 km/h-ra növelhető. Az egyenként 6 kocsiból álló szerelvények 1300 utas gyors és kényelmes utazását biztosítják majd.
Az első új szerelvényt 2015-ben kell forgalomba állítani, de a gyártás egészen 2025-ig tart majd. Az Alstom mindemellett 2033-ig, azaz a gyártás megkezdésétől számított 18 évig biztosítja a szerelvények karbantartását és alkatrészellátását.
– Magyar közlekedés, Mozdonyról blog
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.