A horvát gyártó elsősorban a pályaépítő cégeknek szánja azt az új fejlesztésű önürítős teherkocsit, amelyet egy 55 kilowattos dízelmotorral és távirányító rendszerrel is felszereltek.
Az eddigi gyakorlat szerint pályaépítéskor, vagy fenntartási munkák során a zúzottkövet szállító kocsikat egy mozdony továbbította a munkaterületre, ahol aztán alacsony sebességgel, sok megállással kellett mozgatni a kocsikat. Ez a feladat a legtöbb hajtómű számára megterhelő, ám az önjáró kocsi hidraulikus hajóművét és Knorr-Bremse fékrendszerét pontosan ilyen munkákra fejlesztették. Így a munkaterületen már egy vagy két önjáró kocsi végzi majd a tolatási feladatokat, így a mozdony is felszabadul és máshol, testhez állóbb feladatokat végezhet.
Bár a motor akár 100 km/h sebességre is fel tudja gyorsítani az üres kocsit, elsősorban a munkaterületen végzendő kis sebességű mozgásokra fejlesztették ki.
Az önürítős kocsi 50 m³ zúzottkő (vagy egyéb rakomány) befogadására képes, és hidraulikus billenőrendszerének köszönhetően nem csak a pálya két oldalára, de közvetlenül maga mögé (elé) is tud üríteni.
– Mozdonyról blog, fotó: RZV Čakovec
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.