Március hatodikán pénteken a Train Hungary magánvasút megkapta a horvátországi közlekedéshez szükséges engedélyeket a horvát hatóságoktól. A társaság így most már gépcsere nélkül közlekedtetheti vonatait Magyarország és Horvátország között.
Sajtóközleményükből kiderül, hogy az éppen idén tíz éves vasútvállalat a horvátországi közlekedéshez tíz, 3400 kW teljesítményű mozdonyt tervez beszerezni. Ez felülmúlja a társaságnál eddig használt Sulzerek, de alulmúlja az Aseák teljesítményét, a Terra Nováét pedig meg sem közelíti (ráadásul ez utóbbi kifejezetten tolatószolgálatra tervezett mozdony). Ebben a súlycsoportban mozog viszont az Asea négytengelyes kistestvére, a zágrábi Rade Končar gyárban ugyancsak ASEA-licensz alapján gyártott 441 (újabban 1141) sorozatú villanymozdony.
A Sulzerek és Aseák mellé hamarosan tíz másik mozdony is érkezik. Nagy valószínűséggel Končarok lesznek.
A Končar a jugoszláv utódállamokban egyébként is elterjedt, bőven akad eladó példány, sőt, a zólyomi ŽOS Zvolen járműjavítóban a közelmúltban több Končart is felújítottak, modernizáltak magánvasutaknak. A hazánkba is bejáró CRW mozdonyai között is akad ilyen példány.
– Mozdonyról blog, fotó: Train Hungary
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.