Szerdán délelőtt sikeres próbameneteket teljesített Komárom és Győrszentiván között a Škoda 109E típusú, a ČD (Cseh Vasút) 380 sorozatú többáramnemű, univerzális villanymozdonya. A gép az egységes európai vonatbefolyásoló berendezés (ETCS) mellett a cseh, szlovák, magyar, német és osztrák nemzeti vonatbefolyásolókkal is együtt tud üzemelni, és a három legelterjedtebb áramnemről (25 kV 50 Hz, 15 kV 16 2/3 Hz és 3 kV egyenáram) is üzemeltethető.
A mozdonyt a ČD és a MÁV-Start részére vizsgáztatták le, hogy az a 70-es vonalon közlekedő EuroCity vonatokat vontathassa. Az azonban még nem dőlt el, hogy ezek maradnak a hagyományos szerelvények, esetleg a cseh railjetek váltják-e őket.
Komáromból Ács felé siet a 380 017-es Škoda, kísérője a Trakció 470 001-ese a fékmozdony szerepében
A próbák sikerültek, Kelenföldön már egyedül robogott át a cseh vasutasoktól „Messerschmitt” becenevet kapott gép
(fotók: Arnold Balázs)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.