Az opcióról lemondott a ČD, tizenöt helyett csak hét szerelvényt vesznek át. A České Dráhy (Cseh Vasutak) új vezérigazgatója, Dalibor Zelený egy cseh újságnak azt nyilatkozta, hogy a vasúttársaságnak kellő darabszámú és megfelelő minőségű nemzetközi kocsijai vannak, így nincs szükség újabb, extra színvonalú járművek beszerzésére, így az opciós nyolc railjetre sem. Ezeket a szerelvényeket egyébként Prága és Budapest között tervezte forgalomba állítani a korábbi vasúti vezetés.
A ČD-t korábban, 1998 és 2002 között már vezető ) Zelený azt mondta, kiemelt figyelmet fordít majd a társaság eladósodásának megállítására és mindent megtesz, hogy ne vegyenek fel újabb hiteleket. Ezért kell felülvizsgálni többek közt a Siemens-szerződést is, amely eredetileg 15 szerelvényre szólt: később ezt módosították hét plusz további nyolc opciós szerelvényről szóló szerződésre.
A cseh railjet-projektet már egyszer 2012. tavaszán leállították, ekkor ugyanis a német Deutsche Bahn úgy döntött, hogy a cseh államvasút helyett a RegioJet magántársasággal köt szerződést a Prága–Berlin vonal kiszolgálására. A nyár végén azonban a Siemens javaslatára megszületett a nyolc szerelvényt csak opcióként tartalmazó szerződés, és az ÖBB-vel is sikerült megállapodni arról, hogy a vonatok a Prága–Bécs–Graz vonalon, közös üzemeltetés keretében állnak majd forgalomba a 2014. évi menetrendváltástól. A maradék nyolc szerelvény Prága és Budapest illetve Prága és Pozsony között közlekedett volna.
A hét szerelvényt minden bizonnyal kifizeti és átveszi a ČD, ezek továbbítását jó eséllyel az ÖBB-től bérelt 1216-os sorozatú Taurusokkal oldják majd meg. Az eredetileg a cseh railjetek élére szánt Škoda 380-as sorozatú Messerschmittek railjet-vezérlésre képessé tétele ugyanis túl sokba kerülne.
– Mozdonyról blog, fotó: Siemens
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.