2012-ben tették le az üzem alapkövét, a napokban pedig át is adták a Stadler új gyáregységét, a forgóváz kompetenciaközpontot Szolnokon. A gyáregységben forgóvázak gyártását és javítását végzi majd a vállalat, az új tevékenységgel együtt kétszáz főnek biztosítva hosszú távra munkahelyeket. A forgóváz nagyjavításokat (revíziókat) a jövőben minden olyan, a régióba eladott Stadler-járművön itt végzik majd el, amelyekhez nem épült külön üzem, vagy a karbantartást nem az üzemeltető végzi. Így ide kerülnek majd egyes osztrák, lengyel, olasz és cseh járművek forgóvázai is, például a LEO Flirtjei alól.
A Stadler 2009-ben nyitotta meg szolnoki üzemét, ahol különféle vasúti motorkocsik, villamosok alvázait és kocsiszekrényeit gyártják és fényezik. A magyar megrendelések mellett a gyár főleg német, fehérorosz és lengyel vállalatoknak gyárt járműveket. De jelenleg szinte csak a hazai piacra termel: itt készülnek a nemrég megrendelt Flirtök kocsiszekrényei, melyek közül hat a GYSEV-hez, negyvenkettő pedig a MÁV-Starthoz kerül majd. Sőt, mivel az új fejlesztéssel a szolnoki üzem a végösszeszerelésre is alkalmassá vált, az sincs kizárva, hogy a motorvonatok készre szerelése is itthon történik majd.
A gyár avatóünnepségén leleplezték az első, a GYSEV-nek szánt motorkocsi készre fényezett szekrényét is. Az első két jármű 2014. áprilisában, míg a teljes flotta 2015. szeptember 30-ával bezárólag áll majd forgalomba.
(fotó: Stadler Rail)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.