Az osztrák-magyar GYSEV Cargo egyre nagyobb hangsúlyt fektet a Kelet‑Nyugat irányú áruforgalomra. A cég távlati terveiről az új vezérigazgató, Skála János beszélt az osztrák Verkehr első oldalon megjelent cikkében.
A GYSEV már 1872 óta fennáll, és Skála János szerint mindig is modern vasútnak számított, s a jövőben is az marad. Az ez év áprilisában kinevezett vezérigazgató ebben egy percig sem kételkedik. A GYSEV Cargo az osztrák és magyar tulajdonú GYSEV 100%-os leányvállalataként és a Strabag konszern tulajdonosaként 2012-ben 2,2 milliárd forint (7 millió euró) nyereséget ért el, és már emiatt is optimistán tekinthet a jövőbe.
A társaság a Rail Cargo Hungaria (RCH) és annak anyavállalata, a Rail Cargo Austria (RCA) partnereként más neves európai speditőrökkel is kapcsolatban áll, mint például a Kühne + Nagel vagy a DB Schenker. Számukra a GYSEV soproni rendező pályaudvarán évente 5000 irányvonatot és 5 irányvonatrendszert állítanak össze, amelyek Délkelet-Európa felé mennek.
A GYSEV Cargo nagy hangsúlyt fektet a minőségre és a szolgáltatások rugalmas megoldására. Saját soproni konténerterminálukon évi 72 ezer TEU átrakodására van hely. Ezt a kapacitást most 1000 négyzetméterrel bővítik, amivel több mint 100 ezer TEU-ra nő az átrakodóképesség. A 300 millió forintba kerülő bővítés lehetővé teszi, hogy egy vágányon állítsák össze és csekkolják az irányvonatokat. A GYSEV évente több mint 5000 millió tonna árut szállít a síneken. Közvetlenül a konténerterminál mellett modern multifunkciós raktárcsarnokok találhatóak. A 300 ezer négyzetméteres terminálon 28 ezer négyzetméter fedett raktárterület áll a potenciális ügyfelek rendelkezésre.
Az intermodális áruszállításhoz és a soproni rendezőpályaudvar üzemeltetéséhez a GYSEV Cargo olyan hozzáadott értékszolgáltatásokat kínál, mint például vámkezelés, konténerszállítás Nyugat-Magyarországra, raktározás, konténerdepózás és -javítás. Az új vezérigazgató stratégiái közé tartozik az is, hogy erősíteni kívánja a kapcsolatot a többi magyarországi vasúti áruszállító céggel – 35 ilyen kis magánvállalat működik az országban. Ráadásul nemcsak a Nyugat‑Kelet tengely mentén szeretnének aktívak lenni, hanem az Észak‑Dél irányban is, azaz Pozsony térsége és Szlovénia, valamint az adriai kikötők között. A keretfeltételek ehhez adottak, főleg mivel júliusban bevezetik a közutakon a használatarányos útdíjrendszert a tehergépkocsik számára. Becslések szerint ez 30 százalékkal drágítani fogja a teherautó-forgalmat, ami könnyen oda vezethet, hogy nagy mennyiségű árut terelnek át a vasútra. A GYSEV Cargo 400 vagonra növelte a vasúti teherkocsi-állományát, és reméli, hogy a jelenlegi 28 százalékos piaci részesedése még jobban nőni fog.
A GYSEV Cargo új vezérigazgatója úgy véli, hogy húsz éven belül az európai árufuvarozás 90 százalékát konténerekben fogják lebonyolítani, és az egyedi vagonos szállítás egyre inkább a háttérbe szorul majd, nem utolsósorban a költségigényes termelés miatt.
– GYSEV Cargo
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.