A Budapest-Keleti pályaudvarról Székesfehérváron át Szombathelyre tartó 904. számú gyorsvonat Kelenföld állomásról elindult, majd a Megállj! állású V6a jelű egyéni kijárati jelzőt meghaladta és felvágta a 19a váltót. Ezt követően a nyílt vonal bal vágányára kihaladt, ahol szembeközlekedett a Pécs felől érkező 819. számú Tubes Intercityvel. A két vonat egymástól százharminc méterre állt meg.
Az esemény idején a vasúti biztosítóberendezés Kelenföld és Háros állomások között hibásan működött, mert a vasútvonal rekonstrukciós munkái során Kelenföld és Háros között egy munkagép kábelt vágott.f [2] A jelzők áramellátása azonban nem sérült, így azok továbbhaladást tiltó jelzést mutattak. Ezt észlelték a vasúti dolgozók, ezért a két állomás között a vonatokat a biztonsági előírásoknak megfelelően, állomástávolságban közlekedtették.f [3] A baleset idején az érintett szakaszon borús idő volt, de a távolbalátás nem volt korlátozott. A vasúti pálya érintett szakaszán Kelenföld felől Háros felé haladva először bal, majd jobb pályaívek következnek, a pályát fák és zajvédő falak határolják, ezért ezen a szakaszon a szabadlátás korlátozott.
– Mozdonyról blog
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.