2015. március 07. 14:47 - -Sárga keramitkocka-

Končarokkal megy Horvátországba a Train Hungary

Március hatodikán pénteken a Train Hungary magánvasút megkapta a horvátországi közlekedéshez szükséges engedélyeket a horvát hatóságoktól. A társaság így most már gépcsere nélkül közlekedtetheti vonatait Magyarország és Horvátország között.

Sajtóközleményükből kiderül, hogy az éppen idén tíz éves vasútvállalat a horvátországi közlekedéshez tíz, 3400 kW teljesítményű mozdonyt tervez beszerezni. Ez felülmúlja a társaságnál eddig használt Sulzerek, de alulmúlja az Aseák teljesítményét, a Terra Nováét pedig meg sem közelíti (ráadásul ez utóbbi kifejezetten tolatószolgálatra tervezett mozdony). Ebben a súlycsoportban mozog viszont az Asea négytengelyes kistestvére, a zágrábi Rade Končar gyárban ugyancsak ASEA-licensz alapján gyártott 441 (újabban 1141) sorozatú villanymozdony.

thkep.jpgA Sulzerek és Aseák mellé hamarosan tíz másik mozdony is érkezik. Nagy valószínűséggel Končarok lesznek.

A Končar a jugoszláv utódállamokban egyébként is elterjedt, bőven akad eladó példány, sőt, a zólyomi ŽOS Zvolen járműjavítóban a közelmúltban több Končart is felújítottak, modernizáltak magánvasutaknak. A hazánkba is bejáró CRW mozdonyai között is akad ilyen példány.

– Mozdonyról blog, fotó: Train Hungary

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr377248473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.