Most akkor van drót vagy nincs drót?
Érdekes, vagy inkább nevetséges esemény játszódott le a napokban a magyar vasúton. A területileg illetékes felsővezetéki ügyeletes 8.20-kor jelentette, hogy az egyik, Szeged környéki állomásból kiágazó iparvágány fölül körülbelül 140 méter hosszban a felsővezetéket ellopták. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, értesítették a rendőrséget, és a megfelelő vasúti egységeket a kárfelmérés és a helyreállítás végett.
Aztán 11.40 perckor a vasútbiztonsági osztály ellenőrzést végző munkatársa jelentette, hogy „nem történt vezetéklopás, mert az megvan csak benőtték a fák.”
De ezzel még nincs vége! Ugyanis „a helyszínre kiérkező felsővezetéki ügyelet munkatársai 12.30-kor jelentették, hogy mégiscsak eltulajdonítottak kb. 110-120 méter hosszú réz felsővezetéket.” És ahogy az ilyenkor lenni szokott, ismét értesítették a rendőrséget, és a megfelelő vasúti egységeket a kárfelmérés és a helyreállítás végett.
A történet sok kérdést vet fel. Az egyik az, hogy hogyan lehet egyáltalán felsővezetéket lopni? Persze vannak rá különféle praktikák, azonban e blogban még csak véletlenül sem fogunk ötleteket adni.
Aztán persze az is kérdés, hogy vajon mit látott az a vasutas, aki szerint megvolt a vezeték, csak benőtték a fák?
Egyáltalán, hogyan juthatunk odáig, hogy a felsővezetéket annyira benövik a fák, hogy azt nem lehet látni? Pedig ott elvileg bármikor elmehet egy villanymozdony, annak az áramszedője pedig köztudottan nem gallyazásra való szerkezet.
Vagy vajon az eltelt időkben kell keresni a különbséget, és az első lopás idejekorán lett jelentve, és az valójában csak 11.40 és 12:30 között történt?
Netán valaki elnézte a helyszínt, esetleg valami más történt?
Ezt már aligha fogjuk megtudni, minden esetre az eseménysor így utólag is jó eséllyel csal mosolyt az olvasó arcára.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Adani 2013.07.04. 08:44:50
Egyáltalán volt benne áram? Volt rá eset mikor a VBO elmarasztalta a kabai forgalmistát, mert egy évek óta üzemen kívüli vágányon lévő tartálykocsit mászókának nézőt agyonütött az áram, hogy miért volt áram alatt a vezeték ha egyszer nem használják, és nem fogadta el ,hogy azért, hogy ne lopják el. De hát ennyi erővel minden vonalon le kéne kapcsolni vonatmentes időben, hogy könnyebben lehessen lopni?