A két héttel ez előtti franciaországi balesetet követően elrendelték a teljes hálózat, azaz mintegy ötezer váltó és kitérő ellenőrzését.
A vizsgált elemek öt százalékánál volt szükség kisebb szabályozásra, ez az időszakos ellenőrzések során tapasztalt értékekkel megegyezik. Forgalomveszélyes helyzetet sehol sem észleltek, így egyelőre nem világos, hogy hogyan szabadult el az elméletileg négy csavarral rögzített heveder.
„Az ellenőrzések nem észleltek olyan helyzetet, amely veszélyeztetné a biztonságot” – mondta sajtótájékoztatóján Pierre Izard, a francia állami vasúttársaság (SNCF) infrastruktúráért felelős vezérigazgatója. Ugyanakkor elrendelte, hogy az eddigi kéthetes gyakorlat helyett hetente ellenőrizzenek minden váltót és átszelést. Guillaume Pepy, az SNCF elnöke szerint a gyakoribb ellenőrzéssel „meg lehet majd érteni, hogy milyen mechanizmus játszott közre a szerencsétlenségnél.”
Mivel az összes többi kitérő és keresztezés rendben volt, a vizsgálat nem derített fényt arra, hogy hogyan szabadulhatott el a balesetet okozó heveder. „Minden eddig feltételezett eset elképzelhető, de egyiket sem kezeljük kiemelten” – mondta Pepy.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.